Marco Stolfo e Claudio Cressati
L’Europa chiama e il Friuli risponde. E viceversa. Il volume presenta una serie di connessioni tra la realtà friulana, la dimensione europea e il processo di integrazione continentale, tra rivendicazioni di autogoverno, istanze di riconoscimento delle specificità linguistiche e culturali, politiche di tutela e garanzia di diritti fondamentali, collaborazioni istituzionali e reti di soggetti espressione di minoranze e nazionalità. La pubblicazione illustra i principali risultati del progetto di ricerca Conessions. Lenghe, dirits, tutele, autoguvier e cooperazion tra Friûl e Europe / Lingua, diritti, tutela, autogoverno e cooperazione tra Friuli ed Europa.
La Europe e clame e il Friûl al rispuint. E vicevierse. Il volum al presente une serie di conessions jenfri la realtât furlane, la dimension europeane e il procès di integrazion continentâl, tra rivendicazions di autoguvier, istancis di ricognossiment des specificitâts linguistichis e culturâls, politichis di tutele e garanzie di dirits fondamentâi, colaborazions istituzionâls e rêts di sogjets che a son espression di minorancis e nazionalitâts. La publicazion e da cont dai risultâts principâi dal progjet di ricercje Conessions. Lenghe, dirits, tutele, autoguvier e cooperazion tra Friûl e Europe / Lingua, diritti, tutela, autogoverno e cooperazione tra Friuli ed Europa.
Marco Stolfo è dottore di ricerca in Storia del federalismo e dell’unità europea e cultore della materia in Storia delle dottrine politiche all’Università di Udine, svolge attività di docenza e di ricerca su tutela delle minoranze, politiche linguistiche, integrazione europea e partiti regionalisti e nazionalitari. / Al è dotôr di ricercje in Storie dal federalisim e de unitât europeane e cultôr de materie in Storie des dotrinis politichis inte Universitât dal Friûl dulà che al fâs ativitât di docence e di ricercje su tutele des minorancis, politichis linguistichis, integrazion europeane e partîts regjonaliscj e nazionalitaris.
Claudio Cressati, professore di Storia delle dottrine politiche all’Università di Udine, è direttore del Master Erasmus Mundus Euroculture ed è stato più volte titolare di cattedre e moduli Jean Monnet. L’integrazione europea, nei suoi profili storici, politici e istituzionali, è il suo principale interesse didattico e di ricerca. / Al è professôr di Storie des dotrinis politichis inte Universitât dal Friûl e diretôr dal Master Erasmus Mundus Euroculture e al è stât plui voltis titulâr di catidris e di modui Jean Monnet. La integrazion europeane, intai siei profîi storics, politics e istituzionâi, e je il so principâl interès didatic e di ricercje.