A cura di Franco Finco e Alessandra Montico

Comunicare in lingua friulana / Comunicâ in lenghe furlane

Con la legge n. 482 del 1999, approvata in attuazione dell’articolo 6 della Costituzione, la lingua friulana ha visto riconosciuto a livello nazionale il suo status e il suo diritto alla tutela e valorizzazione. Oltre alla sua valenza sul piano sociolinguistico, questo avvenimento ha avuto anche importanti conseguenze nell’ambito della comunicazione, in particolare di quella pubblica nei suoi diversi settori. Il volume tratta gli aspetti e le problematiche legate all’uso del friulano e di altre lingue minoritarie nella comunicazione rivolta alla comunità regionale, ed è il prodotto di una sperimentazione formativa. Esso raccoglie le tematiche emerse durante i corsi di primo e secondo livello di 'Comunicare in lingua friulana / Comunicâ in lenghe furlane', realizzati dal Centro Interdipartimentale di Ricerca sulla cultura e la lingua del Friuli (CIRF) dell’Università di Udine. I primi due capitoli tracciano la storia e analizzano le problematiche e le potenzialità della comunicazione in lingua friulana, inserendola nel complesso panorama della società globalizzata moderna. Il terzo capitolo illustra i lineamenti essenziali della grammatica e della grafia della lingua friulana.

Cu la leç n. 482 dal 1999, fate buine in atuazion dal articul 6 de Costituzion, la lenghe furlane e à viodûts ricognossûts a nivel nazionâl il so status e il so dirit ae tutele e valorizazion. In plui de sô valence sul plan sociolenghistic, chest aveniment al à vût ancje impuartantis conseguencis tal ambit de comunicazion, in particolâr di chê publiche tai siei diviers setôrs. Il volum al trate i aspiets e lis problematichis tal doprâ il furlan e altris lenghis minoritariis te comunicazion indreçade ae comunitât regjonâl, e al è il prodot di une sperimentazion formative. Al met adun lis tematichis vignudis fûr tai cors di prin e secont nivel di “Comunicare in lingua friulana/Comunicâ in lenghe furlane”, realizâts dal Centri Interdipartimentâl di Ricercje su la culture e la lenghe dal Friûl (CIRF) de Universitât di Udin. I prins doi cjapitui a contin la storie e a analizin lis problematichis e lis potenzialitâts de comunicazion in lenghe furlane dentri dal panorame complès de societât globalizade moderne. Il tierç cjapitul al ilustre i lineaments essenziâi de gramatiche e de grafie de lenghe furlane.Franco Finco, linguist e dialetolic, si è laureât in glotologjie ae Facoltât di Lenghis e leteraturis forestis de Universitât di Udin e al à cjapât il Dotorât di ricercje in Ladinistiche e Plurilenghisim. Al davuelç ativitât didatiche e di ricercje al CIRF dal Ateneu udinês e al è colaboradôr tecnic-sientific de Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane.

  • Franco Finco

    Franco Finco, linguista e dialettologo, si è laureato in glottologia presso la Facoltà di Lingue e letterature straniere dell’Università di Udine e ha conseguito il Dottorato di ricerca in Ladinistica e Plurilinguismo. Svolge attività didattica e di ricerca presso il CIRF dell’Ateneo udinese ed è collaboratore tecnico-scientifico presso l’Agenzia regionale per la lingua friulana.

     

    Franco Finco, linguist e dialetolic, si è laureât in glotologjie ae Facoltât di Lenghis e leteraturis forestis de Universitât di Udin e al à cjapât il Dotorât di ricercje in Ladinistiche e Plurilenghisim. Al davuelç ativitât didatiche e di ricercje al CIRF dal Ateneu udinês e al è colaboradôr tecnic-sientific de Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane.

  • Alessandra Montico

    Alessandra Montico si è laureata presso la Facoltà di Lettere e filosofia dell’Università di Udine. Svolge presso il CIRF attività di coordinamento per la formazione linguistica d’ateneo in lingua friulana. Collabora con Radio Uno Rai, sede del Friuli Venezia Giulia, alla realizzazione delle trasmissioni in lingua minoritaria.

     

    Alessandra Montico si è laureade ae Facoltât di Letaris e filosofie de Universitât di Udin. E davuelç tal CIRF ativitât di coordenament pe formazion lenghistiche di ateneu in lenghe furlane. E colabore cun Radio Uno Rai, sede dal Friûl Vignesie Julie, pe realizazion des trasmissions in lenghe minoritarie.

titolo: Comunicare in lingua friulana / Comunicâ in lenghe furlane
curatori: Franco Finco e Alessandra Montico
editore: Forum
luogo di pubblicazione: Udine
anno di pubblicazione: 2010
collana: Centro interdipartimentale per lo sviluppo della lingua e della cultura del Friuli (CIRF)
formato: cm 17x24
pagine: 136
prezzo versione cartacea: 16,00 € sconto 5%
ISBN: 978-88-8420-631-2

Eventi

Recensioni