Doruntina Basha

Il dêt / Gishti

tradotto in friulano da / voltât par furlan di Elisa Copetti

Nel Kosovo post-bellico una suocera, Parone, e la nuora, Curte, attendono il ritorno del figlio e marito scomparso dieci anni prima: prelevato da casa da sconosciuti non ha mai fatto ritorno. Se la madre vive nell’attesa, la nuora ha ben compreso la realtà delle cose e desidera liberarsi dal giogo di una famiglia che non l’ha mai accettata, ma le cui regole le vengono imposte come da tradizione. Un dramma ispirato dalla ricerca dell’autrice sulle persone scomparse durante il conflitto degli anni Novanta in Kosovo; una scrittura che intreccia le regole di una società profondamente patriarcale con la necessità del ricordo e quella dell’oblio, assieme a una terza dimensione immaginaria, dove le due protagoniste incontrano il sé più profondo. Il testo, qui tradotto in friulano, è stato il primo dramma scritto da un autore kosovaro a essere messo in scena a Belgrado.

 

Intal Cossovo dal dopovuere Parone e spiete che so fi, maridât cun Curte e sparît dîs agns prin, al torni: puartât vie di cjase di scognossûts, no lu àn plui viodût. Se la mari e vîf spietant chel moment, la brût e à invezit capît ben la realtât des robis e e à chê di sfrancjâsi di une famee che no le à mai acetade, ma dulà che lis regulis i vegnin imponudis daûr de tradizion. Un drame che si ispire al lavôr de autore, ven a stâi une ricercje su lis personis che a son sparidis intant dal conflit in Cossovo, tai agns Novante; une scriture che e met adun lis regulis di une societât une vore patriarcjâl, la necessitât di ricuardâ e di dismenteâ e ancje une tierce dimension, imagjinarie, li che lis dôs protagonistis a cjatin il lôr se plui profont. Il test, che chi al è voltât par furlan, al è stât il prin drame scrit di un autôr cossovan metût in sene a Belgrât.

  • Doruntina Basha

    Doruntina Basha si è laureata all’Università di Prishtina e ha conseguito una specializzazione in gender studies. Il dramma Gishti ha vinto il primo premio per il miglior testo contemporaneo di impegno sociale al concorso indetto dalla Fondazione Heartefact di Belgrado. Lavora anche in abito cinematografico soprattutto come sceneggiatrice.

     

    Doruntina Basha si è laureade te Universitât di Prishtina e e à otignût une specializazion in gender studies. Il so drame Gishti al à vinçût il prin premi pal miôr test contemporani di impegn sociâl tal concors inmaneât de Fondazion Heartefact di Belgrât. E lavore ancje tal cjamp cinematografic, massime tant che senegjatore.

titolo: Il dêt / Gishti
autore: Doruntina Basha
editore: Forum
luogo di pubblicazione: Udine
anno di pubblicazione: 2024
collana: SeneVierte
formato: cm 15x21
pagine: 88
prezzo versione cartacea: 15,00 € sconto 5%
ISBN: 978-88-3283-466-6

Eventi