Freark Smink

Ce crodistu di fâ?! / Wat soesto!

voltât par furlan di Serena Fogolini

Monologo in commedia, con battute folgoranti, è il racconto in prima persona di un coltivatore diretto dei nostri tempi alle prese con l’antica tradizione contadina del lavoro della terra e dell’allevamento del bestiame, lavoro reso sempre più difficile dai cambiamenti climatici e dalla burocrazia che costringono a un adattamento continuo e a una difficilissima battaglia per continuare a fare ‘come si è sempre fatto’. Sullo sfondo una madre anzianissima e non proprio in sé, una figlia estremamente ansiogena e richiedente, la memoria di un padre burbero e violento. Un testo in friulano tradotto da un lavoro teatrale in lingua frisona che lega, in un inedito rapporto trans-europeo, due lingue minoritarie e due culture con molte cose in comune.

 

Monolic in comedie, cun batudis che a son tant che stocadis: e je la conte in prime persone di un coltivadôr diret di vuê che al à di disbratâsi cu la tradizion contadine antighe dal lavôr de tiere e dal arlevament. Il so al è un mistîr che al devente simpri plui intrigôs par vie dai cambiaments dal clime e pe tante burocrazie; dut chest lu oblee a un adatament continui al gnûf, e a vê di scombati par lâ indenant a fâ ‘cemût che si à simpri fat’. Sul fonts, une mari une vore anziane no dal dut in se, une fie plene di ansiis e esigjente, la memorie di un pari brusc e violent. Il test par furlan – voltât di un lavôr teatrâl in lenghe frisone – al cumbine intun rapuart transeuropean inedit dôs lenghis minoritariis e dôs culturis che a àn cetant in comun.

  • Freark Smink

    Freark Smink è un attore e autore olandese di lingua frisona. Ha iniziato la sua carriera professionale al Tryater di Leeuwarden e ha collaborato con numerose produzioni televisive olandesi. Nel 2009 ha scritto il suo primo testo teatrale, Zelle, seguito nel 2020 da Wat Soesto!. Dal 2013 lavora stabilmente con la compagnia teatrale frisona Pier21.

     

    Freark Smink al è un atôr e un autôr olandês di lenghe frisone. Al à tacât la sô cariere professionâl al Tryater di Leeuwarden; al à colaborât cun cetantis produzions televisivis olandesis. Tal 2009 al à scrit il so prin test teatrâl, Zelle, e tal 2020 Wat Soesto!. Dal 2013 al lavore in maniere stabile cu la compagnie teatrâl frisone ‘Pier21’.

titolo: Ce crodistu di fâ?! / Wat soesto!
autore: Freark Smink
editore: Forum
luogo di pubblicazione: Udine
anno di pubblicazione: 2023
collana: SeneVierte
formato: cm 15x21
pagine: 96
prezzo versione cartacea: 15,00 € sconto 5%
ISBN: 978-88-3283-422-2

Eventi