Parole chiave: Portoghese, Meo Zilio Giovanni, Morfostilema, Pubblicità
Abstract: On the basis of a recent television advertising message, which uses a formative unit reminding Portuguese Brazilian speech, we analyze the motivation sustaining the use of this evocative element, trying to comprehend how this category could be included in the typology of morfostilemi, occasional morphemes with a particular stylistic function deeply analyzed by Meo Zilio.
Keywords: Portuguese, Meo Zilio Giovanni, Morfostilema, Advertising
Contenuto in: Nuovi valori dell'italianità nel mondo. Tra identità e imprenditorialità
Curatori: Raffaella Bombi e Vincenzo Orioles
Editore: Forum
Luogo di pubblicazione: Udine
Anno di pubblicazione: 2011
Collana: Convegni e incontri
ISBN: 978-88-8420-726-5
ISBN: 978-88-8420-969-6 (versione digitale/pdf)
Pagine: 83-89
DOI: 10.4424/978-88-8420-709-8-09
Licenza:
Per citare:
Marica Brazzo,
«Moduli evocativi della lusofonia», in
Raffaella Bombi e Vincenzo Orioles (a cura di),
Nuovi valori dell'italianità nel mondo. Tra identità e imprenditorialità, Udine, Forum, 2011,
pp.
83-89